بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا (Content marketing) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌پردازد. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر گردد.

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سود ده صورت می‌گیرد.

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا content marketing 1527668915 1 300x215

اولین رمز موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی در این جمله نهفته است محتوا پادشاه است .چنانچه میخواهید به شاخه جذاب تجارت الکترونیک بپیوندید یا اگر میخواهید موفقیت شما تضمین شود و وقت و زمان خود را هدر ندهید به اولین و مهمترین اصل یعنی ( تولید محتوای با کیفیت و هدفمند اعتقاد داشته و توجه کنید ) بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹ دارای ویژگی های خاصی خواهد بود که از جمله آن می توان به نوع خاص اشاره کرد: محتوای مفید: هدف از تولید این محتوا این است که به مخاطبین خود یک کار و مهارتی را آموزش دهید. محتوای آموزنده (حاوی اطلاعات): هدف شما از تولید محتوای این چنینی این است که به مخاطبین خود مهارتی تازه بیاموزید یا نوع دید جدیدی را به آن‌ها معرفی کنید یا شاید بتوانید در تصمیمات به آن‌ها کمک کنید. محتوای سرگرم کننده: احساسات از قبیل خنده و شادی ارزش محسوب می‌شوند و در محتوای سرگرم کننده نقش مهمی دارند. درکل باید گفت هدف موتور های جست و جو رضایت کاربرانش است و دوست ندارند هر محتوای بدون کیفیتی را به کاربران نمایش دهند .

گروه آوای مارکتینگ دارای یک تیم تخصصی تولید محتوای با کیفیت است که میتواند شمارا با استراژی بازار یابی  محتوا در بالا رفتن فروش ، خدمات وبا کاسته شدن هزینه ها به همراه وفاداری بیشترمشتریان  نسبت به سازمان یا شرکت یاری نماید .

 محتوا پادشاه دیجیتال مارکتینگ است

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا aca559 1

اصول تولید محتوا

برای تولید محتوای با کیفیت و هدفمند، باید استراتژی درستی بر مبنای کسب و کار خود داشته باشید که شامل اصول مهمی چون موارد زیر است:

تدوین اصولی استراتژی برای تولید محتوا: این استراتژی بر اساس کسب و کار، نوع خدمات، مشتریان حوزه کاری شما، تشخیص محتوای مناسب برای رسیدن فروش و دسته بندی کلمات اصلی شما برای تولید محتوا، تدوین می گردد.

تحلیل کلمات کلیدی: کلمات کلیدی بسته به هر نوع کسب و کار باید جداگانه مورد تحلیل قرار رفته و مناسب آن شرایط بهینه سازی گردند.

تدوین استراتژی برای بازاریابی محتوا: برای اینکه محتوای شما بتواند باعث خرید و ایجاد مشتری ثابت برای سایت شما گردد، محتوا سایت شما باید دقیقا براساس اهداف بازاریابی کسب و کار شما، مورد بهینه سازی قرار گیرد.

بهینه سازی محتوای تولید شده جهت کسب رتبه بالا در گوگل: جهت کسب رتبه بالای محتوای شما در موتورهای جستجو و در نتیجه بالارفتن قدرت صفحات و دامین شما، می باید اصول سئو رایتینگ چون بهینه سازی متاتگ ها، عنوان ها، توضیحات، لینک های موجود در محتوای شما شامل لینک های داخلی و خارجی، استفاده مناسب از تگ های عنوان، دسته بندی اصولی و استفاده مناسب از برچسب ها، انتخاب تصاویر مناسب و بهینه سازی توضیحات آن ها و موارد فنی دیگر را به خوبی رعایت شوند تا به اهداف مورد نظر خود در بازاریابی محتوا برسید.

به اشتراک گذاری محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی: بصورت هدفمند، کلیه محتوای تولید شده باید بصورت کامل یا بصورت دستکاری شده برای جذب ترافیک به سایت شما و بصورت کاملا منظم، در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع به روزرسانی شبکه های اجتماعی باید بصورت مداوم با تولید محتوای شما همگام باشد.

چرا باید از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد در بازاریابی محتوا، هدف جذب مخاطب است. این نکته را در نظر داشته باشید که هر خرید ابتدا با یک پژوهش و آگاهی و سپس احساس نیاز آغاز می شود. مرحله پژوهش در بازاریابی محتوا به این گونه است که شما با استفاده از آن و آگاهی از نیاز مخاطب، بطور غیرمستقیم برندتان را به کاربر معرفی می کنید.

مهم­ترین استراتژی بازاریابی محتوا به وجود آوردن اعتماد در اشخاص بازدیدکننده است. هراندازه اطلاعات ارائه شده بتواند اعتماد کاربران را جلب کنند به همان میزان نیز احتمال خرید محصولات توسط آن­ها را افزایش خواهد داد. نکته دیگر این است که بدانید محتواها فقط نوشته ها و مقالات شما نیستند، بلکه فیلم های آموزشی ، کتاب های الکترونیکی ، سوالات و پاسخ ها ، تصاویر و … هم می توانند جزء بازاریابی محتوا قرار گیرند .

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا Screen Shot 2017 10 10 at 11

تاثیر بازاریابی محتوا در سئو سایت

ممکن است بخش زیادی از افرادی که وارد سایت می‌شوند، به هر دلیلی غیر از خرید محصول در سایت شما حضور داشته باشند. یکی از این دلایل می تواند مطالب و مقالات وب سایت شما باشند. اگر پیاده‌سازی استراتژی محتوا برای یک سایت به درستی انجام شود، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این بازدیدکنندگان در بارهای بعدی نیز به سایت مراجعه کنند. به این طریق ترافیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرفی، محتواهایی که عالی باشند، مورد توجه گوگل قرار خواهند گرفت و به دیگران معرفی خواهند شد. بنابراین در نتیجه بازاریابی محتوا شما یک تبلیغات چند صد میلیون نفری توسط گوگل خواهید داشت که در ازای آن هیچ‌گونه هزینه ای پرداخت نکرده‌اید.

پیشی گرفتن از رقبا

با تولید محتوای با کیفیت شما به یکی از پیشتازان کسب و کار خود تبدیل خواهید شد. شما تبدیل به یک منبع اطلاعاتی عظیم و فوق العاده ارزشمند می شوید که باعث می گردد همه مخاطبان شما در بازار هدف، برای دسترسی به منابع، به سایت شما رجوع نمایند.

جذب مخاطبان بیشتر

تولید محتوای با کیفیت باعث می شود تا هر روز افراد بیشتری به سایت شما رجوع کرده تا از مطالب مفید و آموزنده سایت شما استفاده کنند و این یعنی ترافیک و بازدید بیشتر که باعث خواهد شد هر روز فروش بیشتری از روز قبل داشته باشید.

تبدیل به علاقه مند

از دیگر مزیت های تولید محتوا این است که باعث تبدیل قدرتمند در سایت شما خواهد شد و در واقع شما با کمترین هزینه، علاقه مندان به حوزه تجارت خود را در ابتدا تبدیل به بازدید کننده و سپس تبدیل به خریدار و در نهایت تبدیل به مشتریان همیشگی خود می کنید.

جذب مشتریان هدف

شما با تولید محتوای با کیفیت، تنها کسانی را که نیازمند واقعی به محصولات و خدمات شما هستند را جذب خواهید کرد. با این روش فقط مشتریان واقعی در بازار هدف شما، جذب شما خواهند شد.

بهبود تجربه کاربری

تولید محتوای با کیفیت، باعث خواهید شد تا بازدیدکنندگان با کمال میل و اشتیاق در سایت شما وقت بگذرانند و باعث درگیری و جذب بیش از پیش آن ها با کسب و کار شما و همین طور برندینگ شما خواهد شد.

افزایش تعداد مشتریان

آمار بین المللی نشان می دهد که با تولید محتوا با کیفیت و در واقع بازاریابی محتوا حرفه ای، تبدیل کاربران به مشتری تا ۴ برابر و علاقه مندی افراد به برند شما تا ۸۰ درصد افزایش می یابد.

مراحل بازاریابی محتوا

تعیین استراتژی محتوا
استراتژی محتوا، فرآیندی است که در آن محتوای مناسب، مفید و کاربردی با زمان بندی مخصوص و منظم تولید می شود و در اختیار مخاطب قرار می گیرد. چنین محتوایی باید با تجربه کاربران تناسب داشته و با توجه به نیازهای کاربران گردآوری و تولید شده باشد.

تولید محتوا
تولید محتوای حرفه‌ای کاری پیچیده محسوب می‌شود و نیاز به مهارت‌های قلمی و ظرافت‌های خاص خود را دارد. لحن نوشتار، تصاویر، تعداد واژگان، نکات سئو و … از موارد مهم و تاثیرگذار در مرحله تولید محتوا هستند.

توزیع محتوا
بعد از مرحله تولید محتوا، وقت آن است که محتوای تولید شده را در فضای اینترنتی منتشر و پخش کنید. شما محتوای فوق‌العاده‌ای تولید کرده‌اید، حال مردم باید آن را ببینند، بخوانند و اگر به اندازه‌ی کافی ارزشمند بود در معرض دید دوستان خود قرار دهند.

آنالیز
سعی کنید همیشه بعد از اتمام هر کاری، نتیجه آن را بررسی کنید. طبیعتا شما هیچ کاری را بدون هدف انجام نمی دهید. بنابراین پس از اتمام تمام مراحل تولید محتوا، نتیجه را آنالیز کرده تا متوجه شوید چقدر به هدفتان نزدیک شده اید.

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا Content Marketing Make Sure You Avert These Mistakes

خصوصیات منحصر به فرد ارائه شده در خدمات تولید محتوا حرفه ای:

بسیاری از شرکت ها برای تولید محتوا، از محتوای کاملاکپی شده از چندین سایت استفاده می کنند. محتوای تولید شده توسط ما به هیچ عنوان کپی برداری از سایت های دیگر نمی باشد.
محتوای تولید شده می تواند به سفارش شما از منابع خارجی استفاده کند، این یعنی محتوا می تواند پس از مورد تحقیق گرفتن و ترجمه، دوباره توسط تولیدکنندگان ما، بازنویسی شده و مورد نگارش مجدد قرار گیرد. این با توجه به نظر شما می تواند انجام گیرد که متن مورد استفاده شده کاملا بصورت ترجمه شده باشد و یا بصورت تالیف شده برای شما نگارش شود.
کلیه قواعد و اصول نگارش فارسی، در محتوای تولید شده رعایت شده و توسط اعضای تیم ما قبل از انتشار در سایت شما، مورد بررسی دقیق و همین طور ویراستاری مجدد قرار می گیرد.
تمامی اصول مربوط به بهینه سازی محتوا که با عنوان بهینه سازی داخلی یا سئو داخلی شناخته می شود، بطور کامل رعایت شده و در واقع محتوای شما بصورت کاملا سئو شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
بهینه سازی داخلی محتوای تولید شده شامل مواردی چون تحلیل کلمه کلیدی اصلی برای استفاده در محتوا، استفاده از عنوان مناسب با استفاده از کلمه کلیدی، در نظر گرفتن چگالی کلمات کلیدی، عنوان بندی و پاراگراف بندی حرفه ای در داخل محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در محتوا و سایر نکات ریز فنی دیگر می باشد.
برای هر محتوا عکس ها یا فیلم های مختلفی تهیه شده که کاملا متناسب با متن محتوای تولید شده می باشد.
تولید محتوا بصورت کاملا منظم انجام خواهد شد و به موازات آن، بهینه سازی محتوا برای شبکه های اجتماعی برای دیده شدن کامل محتوای شما، انجام خواهد پذیرفت.
تولید محتوا بر اساس تحلیل های مداوم و هر روزه تیم ما بر روی کلمات کلیدی حوزه کسب و کار شما انجام خواهد شد و این محتوا کاملا مناسب با نیازهای روز بازار هدف شما خواهد بود.
ویراستاری محتوای تولید شده بصورتی است که کاملا بر روی روان بودن متن تولید شده و همین طور اثربخش و کاربردی و جذاب بودن، تمرکز کامل دارد. لذا محتوای تولید شده، یک محتوای کاملا ارزشمند بوده و در واقع یک محتوای زرد به حساب نخواهد آمد.
در زمینه تولید محتوا، به موضوعات مناسب در حیطه کاری شما و نیازهای مخاطبان آن، بسیار توجه خواهد شد تا باعث هویت دادن به کسب و کار شما و در نهایت برندسازی برای شما گردد.