ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین کانال های فروش و بازاریابی در دنیا است.

ایمیل مارکتینگ به انگلیسی (Email Marketing)
نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه رایانامه (ایمیل) صورت میگیرد. در این بازاریابی میتوان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت میگیرد. پژوهشگران تخمین زده اند در سال ۲۰۰۶شرکتهای آمریکایی ۴۰۰میلیون دلار برای بازاریابی رایانامهای هزینه صرف کردهاند. ایمیل مارکتینگ به منظور این معمولا شامل استفاده از ایمیل برای ارسال آگهی، درخواست کسب و کار یا درخواست فروش یا کمکهای مالی است و به معنای ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از نام تجاری است.
یکی از دلایل پرطرفدار شدن ایمیل مارکتینگ، امکان سنجش رفتار کاربران و مشتریانی است که ایمیل ها برایشان ارسال شده است، و هر چیزی در این مدل بازاریابی قابل سنجش و بهبود است. برگشت سرمایه یا ROIدر ایمیل مارکتینگ ۴۰ می باشد و این مقدار بیشترین ROI بین رسانه های تبلیغاتی دنیا است. یعنی به ازای هر ۱تومان سرمایه گذاری در این بخش ۴۰تومان سودآوری خواهد داشت.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

۴٫۲میلیون ایمیل در هر ثانیه ارسال میشود، البته بسیاری از آنها هرگز باز نمیشوند. هزینه نسبتا پایین ایمیل  مارکتینگ و همچنین بازده خوب آن (در صورتی که اصولی و صحیح انجام شود) دلایل قانع کننده ای برای کسب و کارهای مختلف است که از این روش بازاریابی دیجیتال چشم نپوشند. درصد بسیار بالایی از افرادی که به هر دلیلی برای بار اول به سایت شما سر میزنند، دیگر هرگز به شما رجوع نمیکنند. حتما در بسیاری از سایت ها درخواست عضویت در خبرنامه یا باشگاه مشتریان با ورود ادرس ایمیل را دیده اید و دلیل همه این تلاش ها این است که ایمیل کاربران را به دست آوریم تا آنها را تشویق به مراجعه مجدد و نهایتا انجام خرید کنیم. لذا میتوانیم از بازاریابی ایمیلی برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته استفاده کنیم. ممکن است عده ای در ایران معتقد باشند که بازاریابی ایمیلی دیگر در ایران کاربرد ندارد اما با توجه به اینکه هنوز کسب و کارهای بسیاری از این روش استفاده میکنند و آماری از بازده متناسب آنها نیز مشاهده شده است، نمیتوان این گزاره را تایید کرد.

ما را در  آپارات + پادکست هااینستاگرام دنبال کنید

اهداف ایمیل مارکتینگ

  • افزایش ارتباط موثر یک کسب وکار با مشتریهای حال حاضر و قدیمی آنها؛ به این منظور که فروش تداوم پیدا کند و وفاداری ایجاد شود.
  • ارسال ایمیل برای افزایش کاربران جدید.
  • به دست آوردن مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید فوری
  • تبلیغ دیگر کمپانی های شریک و دیگر برندهای خود ما درکنار ارائه محتوایی مفید.
  • به اشتراک گذاری تبلیغات شخص ثالث

فواید ایمیل مارکتینگ

  • صرف زمان کمتر
  • قابلیت شخصی سازی
  • تفکیک مخاطبان
  • تعامل با مشتریان
  • اطلاع رسانی

می خواهید ایمیل مارکتینگ خود را آغاز کنید؟ همین حالا با ما ارتباط برقرار کنید

ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ email marketing min

برای اینکه اطلاعات بیشتر داشته باشید

نکات مهم ایمیل مارکتینگ بدونید

بهترین نحوه نوشتن ایمیل ها را بفهمید

بهترین سرویس دهنده ها را بشناسید

به روز باشید

ایمیل مارکتینگ مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال

به بخش آموزش ما در ایمیل مارکتینگ برید

اشتباهات خطرناک در ایمیل مارکتینگ

  •  بانک ایمیل خریداری کنید !
  • به ندرت برای مخاطبان خود ارسال دارید
  • ایمیل خوش آمدگویی ارسال نمی کنید !
  • عدم اعتماد به غریزه خودتان در ارسال
  • عدم درج لینک لغو عضویت

نکات اثبات شده ایمیل مارکتینگ:

  • درصد بازشدن ایمیل ها، در سال %۲۴ ،۲۰۱۶بوده است.
  • بیشترین میزان غلط بودن ایمیل ها در آسیا است و %۳۳٫۵است.
  • اگر کسی ۳بار ایمیل را باز نکرد، به احتمال زیاد باز هم این کار را نمیکند.
  • درصد استفاده کاربران از موبایل، %۱۰بیشتر از کامپیوتر شخصی است.
  • بیشترین ایمیل ها در جهان در روزهای ۱شنبه باز می شوند.
  • بیشترین ایمیل ها در جهان در ساعت ۱۵هر روز باز می شوند.
ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ email marketing avaye marketing min

اصول و نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل

اولین چیزی که مخاطب می بیند، عنوان ایمیل شماست. بنابراین تمرکزتان را بر روی انتخاب تایتلی بگذارید که کاربر را به خود جذب می کند. برای این کار می توانید خود را به جای مخاطب گذاشته و فکر کنید اگر شما ایمیل با چه عنوانی دریافت کنید، تمایلتان به باز کردن آن چند برابر خواهد شد.

شخصی سازی

حتما برای ایمیل های ارسالیتان یک ساختار اختصاصی طراحی کنید. برای مثال یک قاب زیبا که لوگو و نام شرکت را شامل می شود اطراف محتوا قرار دهید.

استفاده از تصویر

تصاویر بیش تر از متن ها قابلیت جذب و تاثیرگذاری دارند. بنابراین سعی کنید ایمیل ارسالی، فقط حاوی متن نباشد.

اطلاعات تکمیلی

فرض کنید ایمیلی مبنی بر برگزاری قرعه کشی به مناسبت یک عید یا فصل جدید پیش رو دارید. بهتر است تمامی جزئیاتی که مشتری باید درباره این قرعه کشی بداند را در ایمیل قرار دهید.

روش های استفاده از ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی صرفا برای فروش محصول مورد استفاده قرار نمی گیرد. شما می توانید به منظور کارهای مختلف در کسب و کارتان از آن استفاده کنید:

عضویت در خبرنامه

هنگام ورود به بسیاری از وب سایت ها حتما با این مورد مواجه شده اید. خبرنامه و یا مشاوره و راهنمایی، روش‌هایی در بازاریابی ایمیلی هستند که به منظور ایجاد وفاداری و رضایت کاربر ایجاد می‌شوند. در این موارد شما باید با ارسال ایمیل‌های منظم کاربر را به سایت علاقه ‌مند کرده تا بهتر شما را همراهی کند.

تبلیغات و تخفیف ها

در این روش شما به کاربری که به موضوع شما علاقه‌مند بوده محصولات و خدمات خود را معرفی می کنید. همچنین او را از جدیدترین تخفیف ها، جشنواره ها، قرعه کشی و هر آنچه لازم است ، مطلع می سازید.

فروش

روش پایانی در بازاریابی ایمیلی ، حالتی است که شما قصد دارید به صورت مستقیم یک محصول را به فروش برسانید. در این مدل از بازاریابی باید هوشمندانه عمل کنید.

ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ email marketing avaye marketing2 min