روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین روشی نوین برای ارتباط صحیح با مشتریان
روابط عمومی آنلاین روابط عمومی آنلاین 598 min

روابط عمومی مجموعه فعالیت هایی است که یک شرکت یا سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با مخاطبین خود انجام می دهد. در دنیای غیرآنلاین از مجاری مختلف مثل روزنامه، کنفرانس یا برنامه تلویزیونی روابط عمومی انجام می گرفت. اکنون اما با گسترش استفاده از فضای مجازی و رسانه های دیجیتال، روابط عمومی آنلاین با استفاده از رسانه های اجتماعی مجازی نظیر توییتر و اینستاگرام و تلگرام و همچنین وب سایت ها مدیریت می شود.

روابط عمومی می تواند با اطلاعات و محتواهای متنوعی که به منافع مشترک سازمان و مخاطب برمی گردد انجام شود. به این منظور در مرحله نخست سازمان یا شرکت که به دنبال ایجاد یک تصویر روشن در ذهن مخاطبین بالفعل و بالقوه خود هست، باید از وضعیت نگرش این افراد به سازمان و برند خود مطلع شود. در مرحله بعد باید در برابر رویدادهای مختلف بیرون از سازمان و همچنین تولیدها و توسعه های درون سازمان خود، محتوایی تولیدکرده و به دست مخاطب برساند.

در فضای آنلاین، ابزارهایی نظیر کاوان که به ابزارهای پایش و تحلیل رسانه های دیجیتال و سنتی شناخته می شوند می توانند کمک زیادی به فهم نگرش مردم نسبت به سازمان و برند انجام دهند. امکاناتی نظیر جستجو، هشدار، بولتن و داشبوردهای تحلیلی به همین دلیل در این ابزارها توسعه یافته اند. در مرحله بعد اما نیاز است که به شبکه های تبلیغاتی آنلاین برای ایجاد کمپین روابط عمومی و بهبود نگرش مردم مراجعه کرد.

 

مسئولیت اجتماعی دیجیتال شرکت ها

مسئولیت اجتماعی شرکت ها یا به اختصار CSR حالا به یکی از مهم ترین انواع برنامه های ارتباطی شرکت ها مبدل شده اند.

رهبری فکری و موقعیت مدیر عامل شرکت

رهبران عقیدتی رهبر به دنیا نمی آید بلکه افراد، خود رهبری را به دست می­آورند و دیدگاه و جایگاه بیان عقاید محکم را به منظور تمایز از دیگران دارند. فراهم آوردن امکان دیده شدن رهبران سازمان شما، در حین تقویت مخاطبین، ایجاد اعتماد بنفس در حس رهبری و برندتان، یک راه بسیار خوب به منظور جلب توجه بیشتر برای تجارت شماست

روابط تجاری دیجیتال

با طراحی، به کار گیری و مدیریت روابط شرکتی به منظور سازماندهی در مقاطع خصوصی و عمومی، ما از وضوح، سازگاری و اعتبار طرح مربوطه اطمینان حاصل میکنیم. و با وجود مخاطبین بسیار که امکان تماس با آنها را داریم، هر پیامی باید به دقت و مرتبط نوشته و پرداخته شود.

مسائل و بحران های ارتباطی دیجیتال

آماده شدن برای یک مسئله ­ چالش انگیز و سرعت عمل بالا پیش از آنکه موضوع پراکنده و دامنگیر شود یک ضرورت است. رسانه با این وجود که سهم قابل توجهی در ارتقای برند شما دارد

ما را در  آپارات + پادکست هااینستاگرام دنبال کنید

روابط عمومی آنلاین روابط عمومی آنلاین DigitalMarketingJobWebsite

برخی از ابزارهای روابط عمومی آنلاین

۱ـ اطلاعیه های مطبوعاتی : اطلاعیه مطبوعاتی را میتوان در روابط عمومی آنلاین مانند روابط عمومی آفلاین مورد استفاده قرار داد . در روابط عمومی آنلاین پیگیری روابط رسانه ای به شکل سنتی آن وجود ندارد ولی توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین اجازه میدهد خبرهای خود را در موتورهای جستجوی خبرمانند google news و news! yahoo که مورد مشاهده مستقیم مخاطبان قرار می گیرد توزیع کنند .

۲ـ توزیع مقاله : نوشتن و توزیع کردن مقالات تخصصی در راهنماهای آنلاین مقالات روش دیگری برای نشان دادن تخصص و ایجاد اعتماد است .

۳ـ بهینه سازی موتور جستجو : بازار تخصصی دقیقی درروابط عمومی آنلاین است کل مقصود از بهینه سازی موتور جستجو رویکرد فروش با شیوههای تبلیغاتی ظریف(soft sell )از طریق عرضه بیشتر و بالا بردن سطح آگاهی به خصوص با قرار گرفتن در رتبه بندی ها است که نهایتاً به کثرت مراجعه به وب سایت و یا فروش خواهد شد .

۴ـ خبرنامه های ایمیلی : خبرنامه های ایمیلی را میتوان برای هریک از مخاطبان یا مراجعان اصلی وب سایت به عنوان وسیله ارتباط مستقیم جهت حفظ انگاره(تصویر)و قوی نگه داشتن آگاهی نسبت به مارک تجاری مورد استفاده قرار داد .

۵ـ پادکست و سمینار اینترنتی :اگر چه سمینارها ابزار موثر روابط عمومی آفلاین هستند اما پادکست و سمینارهای اینترنتی می توانند همان هدف را تحقق بخشند و بعنوان ابزار دیگری جهت ایجاد شهرتی مبتنی بر نمایش دادن تخصص در بازار تخصصی عمل کنند.

بازاریابی دیجیتال خود را آغاز کنید؟ همین حالا با ما ارتباط برقرار کنید

برای موفقیت در روابط عمومی آنلاین موارد زیر را بدقت اجرا کنید

دنیای آنلاین به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه مالی با افراد مختلف در شبکه های اجتماعی در تماس باشید. با کمک ابزار های تحلیلی مشتریان سایت خود را تحلیل کنید. از دلایل عدم خرید آنها آگاه شوید و تغییرات لازم را در کمپین های بازاریابی خود انجام دهید. برای موفقیت در روابط عمومی آنلاین موارد زیر را بدقت اجرا کنید.

۳- ایمیل های تبلیغاتی

یکی از اصلی ترین بازوهای روابط عمومی آنلاین ایمیل های تبلیغاتی است. بدلیل توضیحات کامل در مقاله بازاریابی ایمیلی چیست؟ از توضیح دوباره در این مقاله اجتناب می کنیم.

۲- فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی

اگر فعالیت در شبکه های اجتماعی را به تبلیغ صرف ترجمه کنید. نتیجه ای برای شما ندارد. هنگامی که مردم درگیر حادثه ههایی مانند حادثه زلزله در غرب هستند، شما نمیتوانید بی تفاوت همچنان به تبلیغ محصول خود بپردازید. همراهی با احساسات مخاطبان میتواند شما را برای همیشه از رقبایتان به جلو بیاندازد. مثالا میتوانید یک کمپین حمایتی ایجاد کنید. و با تهیه ویدئو و عکس از کارهای این کمپین بین مخاطبان خود اعتبار بدست بیاورید.

۱- تحقیق در بازارهای خارجی برای محصولات و کالای خود

این تحقیقات باید لیستی از شرکت های فعال در کشور های مختلف، تولید کننده و یا عرضه کننده بودن این شرکت ها، قیمت و کیفیت کالاهای رقابتی با کالا و خدمات خود را شامل شود. علاوه بر این میزان هزینه حمل و نقل و قیمت عرضه کالا و خدمات را در کشورهای مختلف باید محاسبه کنید.

۶- تعیین استراتژی تغییر

راهکاری برای تغییر کالا و خدمات خود با سلایق مخاطبان خود ایجاد کنید.

۵- بخش نظرات سایت

با قراردادن بخش نظرات و پر کردن مصنوعی چند نظر، مخاطبان را به نوشتن نظرات ترغیب کنید. تمام سیستم های مدیریت محتوای موجود، امکان مدیریت کامل نظرات را به شما میدهند. بنابراین جای نگرانی برای نظرات نا مناسب در سایت نیست.

۴- سئو

رتبه های بالا در نتایج جستجو یکی از بهترین روش های جذب مخاطب برای کالا و خدمات است و باید جزء راهکارهای روابط عمومی آنلاین شما باشد. سئو یعنی بدست آوردن رتبه بالا در گوگل به صورت ارگانیک و طبیعی و این یعنی ارتباط بیشتر با مخاطب. ارتباطی که به صورت مستقیم باعث افزایش عرضه کالا و خدمات شما می شود.

گروه آوای مارکتینگ آماده ارائه خدمات مورد نظر شما با توجه به اهداف آینده شماست

روابط عمومی آنلاین روابط عمومی آنلاین SEO and PR marketing signals

رابطه روابط عمومی و سئو

روش های زیادی برای برقراری روابط عمومی آنلاین وجود دارد. برخی پست مهمان و ریپورتاژ آگهی را برمی گزینند و برخی به دنبال موتورهای جستجوگر می روند  وقتی که شما بصورت  آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید یک سری تاثیرات مثبت روی آن ها می گذارید. افراد در هر دسته ای که باشند کم کم به مرور زمان به سمت شما خواهند آمد و دنباله روی کارها و محصولات شما خواهند شد اما اگر صاحب کسب و کار هستید و وب سایت شما برای کلمات کلیدی مورد هدف شما در جایگاه خوبی از گوگل نیست، روابط عمومی آنلاین (دیجیتال) مانند یک بلیت طلایی برای شما عمل می‌کند زیرا کاربران از بین ۱۰ نتیجه اول قطعا برندهای محبوب و شناخته شده را در اولویت قرار میدهند. یکی از موثرترین تاکتیک ها برای استارتاپ ها، این است که حضور آنلاین خود را از طریق ایجاد رابطه با نویسندگان برای بدست آوردن لینک‌های با کیفیت افزایش دهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان جهت بهبود روابط عمومی آنلاین در کسب و کار خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید