کلیپ و تیزر های تیلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی راهی هوشمندانه برای افزایش درآمد است که امروزه بین کسب و کارها و مخاطبان، طرفدار زیادی پیدا کرده است. در واقع این نوع از تبلیغات به صورت بصری است و به همین دلیل، جذابیت بالاتری به نسبت تبلیغات متنی دارد. تیزر در لغت به معنای آگهی کوتاه تبلیغاتی است که انواع و اقسام متفاوتی دارد و با اختراع تلویزیون و بعد از آن ورود شبکه های اجتماعی به زندگی بشر، کارکرد گسترده تری پیدا کرد. امروزه ساخت تیزر یکی از دغدغه های بزرگ شرکت ها، موسسات و کارخانجات است تا بتوانند تجارت خود را بهبود بخشند. تیزر تبلیغاتی در واقع تبلیغی که قصد دارد با ارائه اطلاعات اندکی در مورد یک محصول یا خدمات، افراد را به یک محصول جدید علاقه مند کند و بعداً اطلاعات بیشتری ارائه دهد. تبلیغ تیزر ابزاری قدرتمند است که برای انتقال پیام به مخاطب هدف استفاده می شود اما به سبک خاص خود باعث ایجاد کنجکاوی در مورد تبلیغ می شود و بنابراین توجه مخاطبان هدف را هدایت می کنیک تیزر تبلیغاتی که به عنوان پیشرو در حیطه تبلیغات استفاده می شود، اطلاعات کمی در مورد تبلیغ کننده یا محصول آشکار می کند. هدف آن جلب توجه در ابعاد گسترده و ایجاد هیجان و انتظارات از طریق برانگیختن حس کنجکاوی در مصرف کننده است. برای موفقیت در تبلیغات تیزر، باید از چندین نوع ابزار رسانه ای به صورت گسترده استفاده و آن را به خوبی انتشار داد.

تیزر معرفی محصولات یا خدمات

برای اینکه تیزر تبلیغاتی برای محصول یا خدماتی تهیه شود، ابتدا باید رده سنی مخاطبان آن مشخص گردد. تیزر باید از نظر رنگ بندی، کلمات و تصاویر مناسب مخاطبان باشد. این نوع تیزر تبلیغاتی، بیشترین تعداد را از بین سایر انواع شامل می شود چرا که تعداد تولید کنندگان یا خدمات دهندگان در حوزه های یکسان، بسیار زیاد هستند و هر کدام قصد دارند خود را برتر و با کیفیت تر معرفی کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند. تیزرهای تبلیغاتی ای که برای معرفی محصولات یا خدمات ساخته می شوند اغلب یک دقیقه ای هستند و تکیه بر نشان دادن محصولات و خدمات به مخاطبان دارند. اگر قصد دارید از این نوع تیزر استفاده کنید، باید حتما مزیت های خود را بر رقبا ذکر کنید تا مورد توجه قرار گیرید و به هدف خود برسید.

تیزر معرفی برند

اگر برندی در حیطه ای فعالیت دارد که رقبای زیادی در آن هست، باید به نحوی خود را برتر و قدرتمندتر معرفی کند تا باعث جذب تعداد بیشتری از مخاطبان شود. یکی از راه های موثر در این حوزه، ساخت تیزرهای تبلیغاتی جهت معرفی برند، داستان و سرگذشت برند و اهداف آن به مشتریان است. اغلب تیزرهای تبلیغاتی مربوط به این دسته کمتر از یک دقیقه بوده و اشاره مستقیمی به کالا یا خدمات آن برند ندارند. در این نوع تیزر، احساسات مخاطب درگیر می شود تا بیشتر با برند و داستان آن آشنا شود و این خود به اعتبار برند می افزاید به این دلیل که فراموش نخواهد شد

تیزر معرفی سازمان یا شرکت

یکی از روش های رایج بین سازمان ها یا مجموعه های تازه تاسیس برای جذب مشتریان، ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. مدت زمان تیزرهای این دسته ممکن است تا دو دقیقه نیز باشند که به معرفی امکانات و موقعیت و اهداف خود می پردازند. در این نوع تیزرهای تبلیغاتی جزییات اصلا مدنظر قرار نمی گیرند و فقط محیط مجموعه و کارایی آن ذکر می شود تا مخاطبان با آنها آشنا شوند. حتی در مواردی شرایط استخدامی این شرکت ها نیز از طریق تیزرهای تبلیغاتیشان به اطلاع کارجویان رسانده می شود.

تیزر معرفی رویدادها و پروژه ها

بعضی تیزرهای تبلیغاتی نیز جنبه فروش ندارند بلکه می خواهند افراد را از یک رویداد خاص در یک زمان خاص مطلع سازند. برای مثال بارها تیزرهای مربوط به حراج های کوتاه مدت فروشگاه ها یا جشنواره ها و نمایشگاه ها را در رسانه ها دیده اید که اغلب زیر یک دقیقه هستند و هدف آنها فقط اطلاع رسانی بوده و اطلاعات خاصی را شامل نمی شوند.